RTL lifestyleDe bel

Het is 10,31 uur. De telefoon gaat. Een voor mij onbekend nummer en niet uit deze regio. ‘Spreek ik met Hospescoaching?’
‘Jaaaaaa….’..klinkt het aarzelend van mijn kant want…ik verwacht geen aanmeldingen uit het zuiden/westen van het land dus…enigszins argwanend. De beste mijnheer stelt zich voor. ‘Mijn naam is Arjan Veenema, ik ben programmamanager van RTL Lifestyle Experience en u bent geselecteerd dat we u willen casten voor onze uitzending’.

Beroemd

Daarna zijn de rest van de woorden mij ontgaan. Mijn gedachten vliegen naar een trap..en ik zie mijzelf langzaam afdalen naar beneden, het publiek klapt, daar is ze, de eigenaresse van Hospescoaching. Immers, mijnheer Arjan vroeg nog specifiek of IK de eigenaar ben van Hospescoaching. ‘Ja, ja, jaaahh…dat ben ik’.

Dus..ik ben nog aan het afdalen op de trap. Uiteraard zit de zaal vol en….en….. Oeps, wat zegt mijnheer Arjan nu? ‘bla bla bla..we komen op locatie…bla bla..eerst interview of uw verhaal interessant genoeg is…..Oef, het voelt als een soort..vallen op de trap…maar dan anders. Ik zet mijn beide benen op de grond en mijn eerste reactie is, ”weet u wel wat ik doe”.

Mijn website

Mijnheer Arjan heeft een verhaal over mijn website die hij gelezen heeft. Abrupt onderbreek ik hem. Ik voel weer een mega enthousiasme….wattteeehh? Mijn website? Pjuww..je moest eens weten mister Arjan (wel met een a op het eind he…zegt ie…ik heet geen Arjen maar ArjAn), die webisite….een bevalling is nog makkelijker. Eigenlijk kan ik daar ook weer niks over zeggen want ik heb een keizersnee ondergaan.

Ok, ik wijk af. Mijn website is under construction. Vele dagen, avonden, nachten nu mee bezig en waarom? Omdat ik zo naïef was op een facebooksite een vraag te stellen op een worldpress site over een SSL certificaat. Ik heb nu dat certificaat echter hoe activeer ik dit nu. Voor veel mensen was dit aanleiding voor koude acquisitie.

Nieuwe vrienden HospescoachingVerschil Kindercoaching en Kindertherapie,Hospescoaching, Friesland

Ik werd gebeld door bedrijf X, door bedrijf Y en mister Z had nog de mooiste. Het pakket is normaliter 29.95 per maand maar nu, voor jou, bied ik het voor 19,95 per maand aan. Meteen een hele mail in mijn mailbox wat ze allemaal wel niet konden en hoe slecht mijn site was. Kreten als onvindbaar, site is een slome slak, koppelingen kloppen niet en..en..en….er is veel meer uit te halen en iets met de hoster. Zelfs kreeg ik het advies om een nieuwe bedrijfsnaam aan te nemen. Iets met jongeren en kindercoaching.

Therapeut is de naam

Grrrr beter je huiswerk doen mop. Ik ben therapeut….registertherapeut, even zes jaar meer studeren dan een half jaartje coaching of wat je dan maar doet. Nou ja. maar eens op het knopje geklikt van Facebook over een gratis website onderzoek, DTG, of was het nu DTP? Ik weet het niet meer maar de dame aan de lijn noemde allemaal dingen op die haar voorgangers van de Facebook site ook reeds hadden gezegd. Zouden ze samenwerken? Wat mij wel duidelijk werd, was dat mijn website vermoedelijk wel onder handen genomen moest worden.

Websitestress

Het traject daarna met die verbeterde website, nu gemaakt door iemand die doof is en de communicatie met een dove, zal ik een volgende keer wellicht over vertellen maar, na weer een tranendal en het soms niet meer zien zitten, heeft de website inmiddels een speedy hoster en een andere lay out en mogelijkheden…dus…dat Arjan mijn website had gezien…dat vond ik ge-wel-dig!! Bijzonder genoeg weet ik dat we nog aan de SEO moeten werken en vanmorgen een Google enveloppe op de mat lag inzake een code om bedrijfsnaam zichtbaat te maken op Google…maar..Arjan heeft mij..de eigenaar van Hospescoaching, gevonden.

Het interview

Ok, maar ja, Arjan heeft dus wel gebeld. Ik spreek met Arjan een datum af voor een telefonisch interview, immers, het gewone leven gaat ook door en zoonlief moet ook van dat schoolplein afgehaald worden. Ik app mijn dove websitemaakvriendje Mario….ik word beroemd…en krijg een bericht terug..OPPASSEN!

ZeepbelJeugdzorg, ambulante hulpverlening, kinderen

Hoofdletters en vetgedrukt. Nou..dan is het echt wel oppassen. Huh, waarom? Dit is toch super, mega en te wow? Volgend berichtje dat ik van Mario krijg is een artikel, dat heel veel bedrijven worden gebeld om in de uitzending te komen met een prijskaartje.

Slik….ik heb het gevoel dat ik blijf duikelen van die trap af, niet duikelen maar…soort duwen….auwwww. Ik lees iets over Linkedin ranking, die ze pakken en dat er dagelijks een team zit van 10 mensen te bellen. Nuchtere vragen van Mario….”of dit mijn doelgroep wel is?”. Het is een lifestyle experience..uhh..wat heeft dat met Kindertherapie te maken?

Iets met benen en de grond

Tja…back to basic…..back met beide beentjes op de grond. Nee..je zult mij dus niet zien in Lifestyle Experience. Eerlijk gezegd had ik voor dit telefoontje met Arjan, nog nooit van dit programma gehoord. Wij zitten meer in de Spangasperiode of nog beter gezegd..ik besteed zoveel tijd aan de nieuwe website..dat ik afgelopen weken in het geheel geen tv heb gezien. Dat zal t hem zijn. Nou ja, we gaan maar weer verder. Deze week was de lancering van mijn allereerste eigen folder. Dus aan de naamsbekendheid kan weer verder gewerkt worden want op RTL4…zal ik niet schitteren…behalve door afwezigheid.

Volgende keer blog over mijn communicatie met Mario, die 8 jaar geleden getroffen is door een hersenvliesontsteking en daardoor doof geworden is. Over communicatie, heldere boodschappen, doorvragen en samenvatten of we op 1 lijn zitten en…..een meester in het maken van websites!

Fijn weekend allemaal!

Geeske

XX